Banner Scroll

Kami membekal Disinfectant Solution yang Halal, Non Alcohol, Mesra Alam Sekitar

Diaclean Pera Sterilant

Diaclean Pera Sterilant

Diaclean Pera Sterilant adalah produk disinfektan yang mampu membunuh sehingga 99.9 peratus mikroorganisma seperti bakteria, virus, fungi dan protozoa. Ini termasuk Sars-Cov-2 atau Coronavirus yang mana merupakan virus yang menyebabkan pandemic Covid-19.

Diaclean Pera Sterilant
Diaclean Pera Sterilant



Environmental Friendly Disinfectant
Environmental Friendly Disinfectant

Diaclean Pera Sterilant adalah satu produk organik dan mesra alam sekitar kerana ia dihasilkan berasaskan cuka makanan (food grade acetic acid).Ia tidak berbau, lebih murah dan tidak mendatangkan kesan negatif ke atas permukaan semburan dan pengendali. Ini berbeza dengan disinfektan berasaskan bahan kimia yang tidak organik (non organic) yang mempunyai kesan sampingan nyata kepada permukaan semburan dan pengendali semburan.


Disinfectant patuh WHO & US EPA
Disinfectant patuh WHO & US EPA

Diaclean Pera Sterilant mengandungi bahan peracetic acid sebagai bahan aktif yang mematuhi piawaian Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) dan United States Environmental Protection Agency (US EPA) sebagai bahan yang membunuh virus Covid-19.










US EPA approved disinfectant
US EPA approved disinfectant

Senarai Disinfectant yang diiktiraf US EPA, Refer here <HERE

Diaclean Pera Sterilant diklasifikasikan sebagai disinfektan tahap tinggi atau HDL. Diaclean Pera Sterilant juga adalah disinfektan tahap tinggi yang bebas kandungan aldehyde dan alkohol dan disebabkan itu, ia sangat sesuai digunakan dalam kerja-kerja operasi nyah cemar dan sanitasi awam.

Selain daripada fungsi nyah cemar dan sanitasi awam, Diaclean Pera Sterilant juga sesuai untuk kegunaan komersil seperti industri penternakan, pemprosesan makanan, industri pembungkusan, pensterilan alatan perubatan, air minuman, tenusu dan rawatan air kumbahan.



anti coronavirus
anti coronavirus
Diaclean Pera Sterilant mampu membunuh semua kumpulan keluarga koronavirus/ coronavirus dengan berkesan yang secara alaminya bersifat enzootic, non-lipid atau yang hanya memerlukan tahap disinfeksi pertengahan (MLD). Produk Diaclean Pera Strerilant ini telah diuji keberkesanannya sebagai anti-microbial melalui invitro test di Makmal Bioserasi dan Klinikal Healthmedic Research Sdn Bhd dan Invivo Biocompatibility Test di Makmal Bioserasi Center for Research and Instrumentation Management (CRIM) di Universiti Kebangsaan Malaysia, (UKM).







Jangan lupa LIKE Page FB Kami >> https://www.facebook.com/pg/HalalDisinfectantMalaysia


Berminat? Sila dapat Free Quotation



Copyright © Halal Disinfectant Malaysia Made with ❤ by azhafizah.com